興趣變職業 移英辦流動採耳團反應佳 明亮英國採耳所創辦人 Y:Never say never

「有時會諗,如果我哋無過嚟,今時今日會喺邊做過啲咩嘢?」閒時喜歡看擠粉刺暗瘡的影片,酒米膿頭從毛孔爆破出來,這「怪癖」對 Y 是活在苛法下,獲得舒坦的一刻。經歷這些年的不公義,Y 以為她可掙扎多一會兒,閉上眼繼續賺錢,忍氣吞聲地過活,「但我唔可以將自己放最高,小朋友先係最緊要。」為了唯一的女兒,Y 與丈夫放棄過百萬元的年收入勇闖英國,「都係諗住打份兼職。有手有腳點都生活到。」

放手一搏,才發現這是實現小小夢想的開始——將熱愛的採耳由興趣變成正職;打破固有工作室模式,組成流動團走訪各大城市上門採耳。昔日在港追業績搵大錢,原來不及幫客人挖出一塊提子乾大小的耳結石來得滿足,「人生真係 never say never。」


「一粒係油性耳,另一粒係乾性耳嘅。」Y 捧著「新鮮採摘」的耳結石,有點興奮地說著。「以前細個係阿媽幫我撩(耳)嘅,之後變咗我幫佢撩。而我阿媽分泌比較多,所以我係好 enjoy 每一次幫佢撩耳仔。 其實都好多謝阿媽,喺呢件事上畀咗大大滿足感我,孝感動天啊,哈哈。」自言可看足三小時擠暗瘡片的 Y,受到媽媽「薰陶」後,決定修讀專業採耳課程並找師傅學師,去年初更在荔枝角開設小型工作室,一圓「採耳夢」,「真係好治癒。」

Y 不時借丈夫的耳朵來「練習」。(老三 攝)

「開 studio 都係為興趣。」Y 說一直也有移民念頭,尤其在 2019 年及之後發生很多不公義的事,「已經唔再信嗰班人係有良心。同埋《國安法》真係乜嘢都講唔到。」她說,原本計劃在港努力儲多幾年錢,待女兒升小學時才離開,更研究過哪些國家不用坐「移民監」,「或者係唔使個人真係過去但幾年後又拎到佢哋國籍。嗰時以為可以掙扎多陣⋯⋯」

誰料同一時間 BN(O) 簽證出台,與丈夫商討後,覺得要把握機會提早離開,「都有少少唔甘心,大半年都儲咗啲熟客。但我當時覺得(工作室)都係啱啱開始啫。如果反正都遲早可能要抆(結業),不如而家呢個 moment 抆,長痛不如短痛。同埋最緊要都係個小朋友,唔可以淨係諗自己。」

不出一年,她與丈夫前後腳在去年 9 月和 12 月赴英。「始終要走,感覺要丟低好多嘢。」要放棄的不只傾盡心血的工作室,還有她在跨國公司銷售部經理級的穩定正職、與丈夫合共過百萬港元的年收入,「就係靠個女畀勇氣我哋。本是無一物,有手有腳點都養活到自己。」

Y 和丈夫考慮到女兒的成長,決定放棄過百萬港元的年收入,赴英從頭開始。(老三 攝)

她說,擔心英國人不認識採耳,加上再沒有傭人,原本只計劃找份普通兼職,方便湊女和料理家務,「技痕時至多幫佢(丈夫)採。」但丈夫一直鼓勵她將興趣和手藝轉成職業,至今年 1 月她就開始為住附近的港人採耳,「因為屋企好多紙箱未拆,所以先上門幫人採。」

而這些上門採耳經驗,打破以前固有的工作室或舖頭模式。她說,考慮過在英國開舖採耳,但成本較高,加上港人分散英國多處,開舖變相局限客源和靈活性。於是決定在網上「開團」,召集不同城市的港人預約,儲夠 3 至 5 名客人即成團,她與丈夫帶同按摩床、椅子、香薰和各式採耳工具,親自到不同的城市租用工作室或上門採耳。「流動採耳團」推出至今反應不錯,兩夫婦已走訪倫敦、曼城、拉夫堡、布里斯托和劍橋等城市,「喺啲 facebook group 出 post 話可以上門採耳,點知都幾多人留言話有興趣」。

Y 每次出團也要帶備多款採耳工具和專程由香港運來的按摩床。(老三 攝)

她指,不少人喜歡洗澡後用棉花棒放入耳道「索水」,卻把油脂、污垢和死皮等推入耳道,久而久之積成耳結石,導致耳塞、耳嗚等不適。如果要由英國醫生簡單清理耳道或需每次付費約 60 至 90 英鎊,「亦稱唔上係採耳」,認為自己收費較相宜,加上提供上門服務,成為她的創業優勢,「有啲可能係一個家庭,阿女做完就媽媽,之後爸爸又想試吓咁。如果可以喺客人屋企做,就可能可以全部都 cover 晒,(流動團)就係想試呢樣嘢。」

Y 指,不少人喜歡洗澡後用棉花棒放入耳道「索水」,卻把油脂、污垢和死皮等推入耳道,久而久之積成耳結石,導致耳塞耳嗚等不適。(老三 攝)

「其實將耳仔交畀一個陌生人係需要好大嘅勇氣。耳仔係好敏感同私密嘅位置嚟,佢願意畀你睇佢嘅耳仔,係好講求信任。」她指,在港與客人聊天,話題因政治氣氛而變得小心翼翼,決定赴英後也不敢「周圍講」。現時可花更多時間和客人交流,甚至不介意談及政治,「以前喺香港唔會問客人『底細』,頂多問食咗飯未。但呢度係大家都好願意分享資訊,因為大家都唔係過咗嚟好耐,去邊度食飯、買車等課題都傾到。遇到好多都係同聲同氣,講嘢唔使就住就住。個戒心係少咗好多。」

雖然每次出團長途跋涉,採耳收入更不及她香港月薪的一半,但她認為比以前在港搵錢更快樂,更滿足,「識到唔同地方住嘅香港人,可以直接咁幫到佢哋解決耳仔嘅唔舒服,我哋又可以去唔同嘅城市周圍行,寓工作予娛樂。以前係搵得多錢,但返全職好似困住咗喺一個窿窿度咁,入面好多漩渦自己會轉咗落去,工作壓力好大,賺完啲錢都好愁咁。反而而家跳出嚟,仲輕鬆咗,可以自己控制時間,慢慢諗下個步伐可以點行。」

「有時會諗,如果我哋無過嚟,今時今日會喺邊做過啲咩嘢?人生真係 never say never。」

Y 說,採耳講求與客人互信,但在港時因政治氣氛問題,不敢與客人談得太多。赴英後不時與客人暢所欲言。(老三 攝)
上一篇文章

特區政府強烈譴責美國建議制裁檢控人員 律政司司長林定國:不擔心

下一篇文章

文匯、大公一連四日十八篇文連狙擊 民主黨:週六籌款晚會取消

相關文章