移英賣港式奶茶勾老華僑回憶 奶茶師傅Eric:做返香港人味道 茶葉投資者Howard:想周圍都飲到

一杯「靚」嘅絲襪奶茶,不但講究茶香奶滑味濃,更要令人「飲過返尋味」。「有老華僑嚟試我杯奶茶,話勾起佢幾十年來嘅回憶」,奶茶師傅Eric去年底移民英國,隨後創立自家港式奶茶品牌,煲茶沖茶包裝運輸一腳踢。近月更和鄰居港人Howard合作,引入香港茶餐廳所用的奶茶茶葉,首張單就是來自港人在英國開設的茶餐廳。他亦會傳授沖奶茶技術,盼把香港奶茶在英國遍地開花,「係一種執着,我要港式奶茶就係做返香港人嘅味道。」


奶茶師傅Eric在港從事批發奶茶茶葉予茶餐廳和連鎖店的工作,自十多年前起學沖港式奶茶。他說,在世界各種奶茶中,港式奶茶需要最高的技術去沖泡,每步也是學問。除了溫度和時間的配合,茶葉也要溝過再慢慢煲出茶香,才沖到港式奶茶獨有濃香,「點解我要堅持港式奶茶?因為香港獨有、無人唔識」。

然而香港政局急劇轉變,考慮到女兒的成長,Eric一家三口去年平安夜取得LOTR落腳倫敦。他說因讀書不多,英語一般,所以帶同沖奶茶的爐餅、茶煲等架生,決定移英後創業:並趁到埗後的封城期間,了解英國創立飲品品牌所需的各種資料,每步也是摸住石頭過河,就連奶茶所用的奶,他亦花數月時間親嘗挑選,確保能做出香港味道的奶茶,「嚟到呢到其實好需要人幫忙,我就叻喺出品,但其他嘢我唔識,例如marketing、送貨搵司機,唔知喺邊到搵」。

今年中他曾與另外兩名港人合作在英推出港式樽仔奶茶品牌,不久因理念不同而拆夥,「但呢個係我老本行,亦都係我唯一出路」,故Eric重整後捲土重來,9月獨自創立「Trini」港式奶茶品牌,每一樽奶茶堅持以香港手法和沿用的港式奶茶茶葉沖泡,「Trini係我個女個名,無記錯係西班牙名,中文譯返就係三為一體咁解,代表我哋一家三口;另外都代表到港式奶茶香、滑、濃呢三個元素。」

Eric在港從事批發奶茶茶葉予茶餐廳和連鎖店的工作,自十多年前起學沖港式奶茶。(老三 攝)

由於品牌主打新鮮即沖的港式奶茶,Eric每朝開始煲茶沖茶,然後把奶茶入樽和量度容量、貼品牌貼紙、甚至運輸也要一腳踢,「超市就係營業時間俾到貨佢,雖然無話限時,但都好睇時間,朝早同放工時間會塞車要避」,有時視乎去貨情況,可能要由朝做到深夜。加上奶茶有奶易變質,沖好奶茶後要攤凍再放入雪櫃,「攤凍得太耐會有機會滋生細菌,我就要掌握呢個時間。所有嘢好細緻,唔係煲完就算。」

現時「Trini」在倫敦包括H-MART在內的兩間超市上架,他說,因舊品牌曾在H-MART上市,新品牌再上架時就變相容易。幸好新品牌反應理想,更獲英國人讚好,「揀H-MART主要係因為近(所居地點),同埋係偏向新式嘅超市,較容易接觸本地人或外國人。但我兩班人都做,一班由細飲到大,另一班完全未飲過嘅。當然香港人嘴刁,食得最多美食,如果你令香港人都覺得好飲,你已經過咗第一關。」

他又說,特意選用可100%回收、英國製造的膠樽仔,雖然成本較高但相對環保。不過由於新鮮樽裝奶茶必須冷藏,使其成為一個局限,若要拓展至倫敦以外的地點,整個物流鍊也要雪櫃付運,成本貴得多,變質風險也較高;若把奶茶急凍結冰,客人解凍後所飲到的品質就會有所不同。正因如此,反而開拓了奶茶茶葉的生意。

Eric在落腳的公寓,認識了同樣在去年底移英的港人Howard。Howard在港從事投資,早在2014年普選無望起,已萌生移民念頭,「嗰一刻開始香港已經返唔到轉頭。」經歷2019年後,香港社會再次變樣,「我哋成長時擁抱嗰種價值同環境,我哋細個時接受過幾好嘅教育,全部都無曬。一個時代嘅終結。香港係我哋鄉下,但(我們)彷如一個異鄉人。」

Eric在落腳的公寓,認識了同樣在去年底移英的港人Howard。(老三 攝)

Howard說,樽裝奶茶品牌全是Eric心血,故自己未有參與,但認為茶葉批發的市場更大更廣,具潛力作長遠發展,於是與Eric合作創立「Hong Kong Tea Co」茶葉品牌,引入香港茶餐廳沿用、混合五至六種斯里蘭卡茶葉的港式奶茶茶葉,「呢邊好多老華僑或者原本喺度嘅茶餐廳,好多時為慳皮,就去超市買英國嗰啲茶葉,但就唔係嗰個味囉。」

Howard指,茶葉品牌同時有批發予英國的港式茶記及零售的家用裝,為確保有足夠貨源供應,就要先入一大批貨,亦同時要計好貨量和船期。他說,不便透露創業成本,但認為入貨也要靠師傅經驗,「香港好多嘅奶茶都撈啲好渣嘅茶落去,你識唔識分?呢啲係知識同經驗,係無得計。」

Eric則說,樽裝奶茶主攻倫敦市場,但茶葉批發可打開缺口,讓更遠的人嚐試到港式奶茶,甚至幫到想開茶餐廳的人創業,「英國咁大,好多地方仲可以有港式奶茶,咁我哋就用茶葉去sell出去。可能岩岩過嚟嘅香港人想開檔嘅,自己有一兩味撚手嘅嘢,就係差一杯奶茶檸茶。我哋就喺水吧呢邊幫到手。俾到多個選擇佢哋,開舖創業個決心會更大。」

Howard指,不便透露創業成本,但認為入貨也要靠師傅經驗。(老三 攝)

二人的茶葉品牌首張訂單,正是來自移英港人在伯明翰新開的茶餐廳,甚至為該名客人搜羅煲茶專用的爐餅和爐架等,「我哋特登揸車上去,來回5個鐘,其實都係去傾吓計。好多香港嘅朋友知道附近開咗茶餐廳,排晒隊幫襯,好感動」,Eric說,「凝聚咗一班人喺一個地方,喺香港茶餐廳打躉,我哋希望每一個地方都做到。互相幫助我覺得好緊要,尤其嚟到陌生嘅地方。」

Howard補充,如有需要亦會教授沖茶技術,不過亦有客人本身就在港開茶餐廳,該老闆娘和三個伙記都先後移英,想埋班開檔,奈何周圍找不到茶葉,「我哋寄咗包家用裝茶葉俾佢,幫到手好開心。我哋想周圍都買到,周圍都飲到嗰個味道」。

「無理由香港人過到嚟唔帶返啲香港嘢, 呢個就係一種執着,叫得港式奶茶就要做返香港人嘅味道。」Eric稱,下一步希望找更大的地方生產奶茶,茶葉的供應可做到全英遍地開花,「一定有困難㗎啦,但都要朝住個目標去做,即係等於點解我要堅持做落去呢,無非想帶出港式奶茶背後嘅文化俾英國人知道。」

Eric稱,下一步是找更大的地方生產奶茶,茶葉的供應可做到全英遍地開花。(老三 攝)

他們說,若要在英創業,首要放下昔日在港只顧發達的心態。Eric說,有次在活動免費派奶茶,有幾個移英數十載的老華僑排隊,「佢哋話勾返起自己幾十年來嘅回憶,雖然好耐都無返香港, 但竟然仲記得嗰個味道。佢哋想攞返嗰個感覺,呢樣嘢係用錢買唔到。」

「​​我覺得個意義就係,希望周圍都可以飲到正宗港式奶茶味道, 即係唔係大乜樂嗰種求求其其嘅、唔係英國超市是但撈出嚟扮奶茶嗰啲,飲嘅真係香港味道。我希望啲人飲一啖奶茶或者檸茶,會記得返嗰個時代嘅香港」,Howard如是說。

上一篇文章

《少年》《時代革命》金馬影展加場 明下午一時開賣

下一篇文章

美參院外委會通過駐中國大使提名 伯恩斯曾批中國扼港自治、欺凌臺灣

相關文章