第一代「小丸子」配音員 張雪儀移民加拿大 望能教授廣東話配音 傳承香港語言文化

張雪儀( Winnie )這個名字你可能覺得陌生,但成長於 90 年代、有看過有線電視播放的卡通片《櫻桃小丸子》,相信對她的聲音一定不會陌生。她是第一代「小丸子」廣東話配音員,其作品亦包括《哈姆太郎》的哈姆太郎、《魔法騎士》的鳳凰寺風、《遊戲王》的達茲,及《魔法小米路》的日高安純等。張雪儀在港從事配音工作,因香港社會環境改變,於 2021 年移居加國,雖然人在異地,但她期望未來可以教授廣東話配音,繼續將廣東話文化承傳下去,「呢一代要守護(廣東話),下一代要我哋去教(廣東話)」。

Winnie 在溫哥華生活已一年多,坦言很享受這裏生活,閒時與丈夫踏單車,到處觀光、賞花,有時還會「夾 band 」(組樂隊)。她來溫哥華的原因,是香港環境、政局改變,加上疫情期間工作減少,讓她有更多時間思考去留問題。

「成個香港唔係我認識嘅香港,心態上環境、政局都有啲令我真係唔開心嘅」,所以決定與加籍丈夫移民,嘗試到新環境展開新生活,「睇下會唔會令人舒服啲」。她與丈夫結婚十年,丈夫婚後早已打算回流加國,惟她當時將重心放在香港,故一直延後回流計劃,「始終佢係呢度公民,係時候係度交下稅,咁呢邊政府係會照顧啲退休人士,你知香港係冇呢樣嘢嫁嘛, 65 歲前都要靠自己,未衰到執紙皮,但都係辛苦囉,即有壓力嘅」。

她回想當年也是其事業頂峰,「如果要我放棄,個時嘅我可能真係唔捨得,但嚟到呢一刻,大家相處咗咁耐,佢都為我做咗好多嘢,咁係時候到我啦」。

由決定離開到起行,前後歷時約大半年時間。丈夫怕她不適應,更特意作「先行部隊」到溫哥華視察環境,安排居所等事宜,然後再回港與她一起出發。張雪儀笑說:「嗰時仲係疫情好嚴重,(兩地)隔離都隔成個月」。臨行前,丈夫怕她後悔移民決定,再三問她是否確定移民,「佢一路都唔信,直到我哋 pack 嘢,佢冇得唔信啦」。移居溫哥華至今,她坦言沒有後悔,「唯獨是會掛住媽咪,咁好好彩媽咪依家同家姐住,細佬同佢屋企人都係香港,變咗我啲姨甥女、侄仔都會 take care ,我好安心嘅」。

不過,移民最大考驗莫過於她養的兩隻櫻桃紅腿象龜,「係香港搵唔到呢啲(陸龜移民)渠道,但就畀佢係呢邊搵到渠道」,全因丈夫是加國公民,所以向加國政府申請,「 submit 一啲我哋生活上嘅相呀,證明佢都係你個 family ,你唔可以揼低佢」。然而,這個難題順利解決後﹐ Winnie 便決定離港日子,「 9 月 16 日係我哋結婚紀念日,因為時差關係,所以無論你係香港出發當日,定到溫哥華當日都係同一日,係一個特別日子,咪可以過兩次(紀念日)囉」。

當談到人到中年,移民變相要放棄香港多年建立的配音事業。 Winnie 想了一想說,「每個人都會有個時間,都唔可能永無止境,既然決定同佢(丈夫)過嚟,過新嘅生活,咁 why not build up 另一樣嘢」。為了裝備自己投入新生活,在疫情期間她特意報名保姆、孕婦按摩啦、催乳等文憑課程,「完全係脫離我本行,咁個生活改變都可以改變啫,爭在未讀整手甲咋,哈哈,咁我知道呢啲都興嘛,可以係呢邊發展囉」。

張雪儀性格豁達,認為「人有好多嘢都可以改變,就算有啲嘢幾唔 OK ,但生活上唔容許你去繼續嘅話,唔可以話係馬死落地行,但我哋係要順應,因應個時間、環境去改變,你冇可能話等到有機會先得」,可能踏出第一步後,會有意想不到的效果,「 who knows ?」

Winnie 留意到近年愈來愈多港人移民,她憂慮下一代愈來愈少人講廣東話,未來有意在溫哥華試辦廣東話配音班或閱讀班,「我都知呢度有啲機構教人講廣東話嘅,咁睇下會唔會同個啲機構合作,呢啲都要等我手頭上嘅野完曬先可以做,因為真係要去了解同搵呢啲機構⋯⋯我唔 expect 話接到嘢做,唔好諗呢樣嘢住,要睇個 market 接唔接受呢樣嘢先,好多人都話興趣班個啲,係可以嘅」。

至於會否長遠發展這方面,「最主要因為呢度好多嘢都要 tax ,呢度所有嘢都係好貴,比起香港貴好多,搵個 studio 都要相當嘅價錢,排除有冇收入都好啦,對學生嚟講都係好 heavy 嘅 loading 」。

被問到如何看香港的廣東話會否沒落?她個人視廣東話為其母語,坦言感覺廣東話有沒落的可能,「我覺得家長嘅帶動都好緊要,(如果家長覺得)小朋友學唔學廣東話都冇問題嫁啦,呢個都係好大嘅問題,加上咁多內地移民嚟咗香港,本身啲小朋友都少講廣東話,佢哋變咗會有一口流利嘅國語」,但她提醒「唔好忘記以前內地睇香港電視節目,以前內地買香港人配音係鍾意(香港)文化」。

同時,她發現現今一代香港小孩懶音問題嚴重,「真係甘拜下風、五體投地,好辛苦」,更直言廣東話沒落與教育制度有直接關係,「反而依家學校推動普通話會令到啲學生會學多咗普通話,有機會忽略廣東話」。

她曾看過一條網上短片,內容是街頭訪問廣州人講廣東話,「竟然係冇人識講廣東話,因為冇人講、屋企唔講、學校唔講,有一個受訪者就話佢呀婆會講廣東話」。對她而言,現在要更加堅持和支持廣東話,「呢一代要守護,下一代要我哋去教」。

上一篇文章

專訪前區議員:移英藝術家張嘉莉,區選三年,離開議會的他們(上)

下一篇文章

【同文博客】通關即失防,關愛隊即治安隊,去殖化即大陸化

相關文章