加國追直播關注反送中 移加港人 Fontane 創品牌 itchyichi  DIY 手作拒絕遺忘

三年前,居於溫哥華的 Fontane 與很多海外港人一樣,日夜追看直播,關注運動事態發展。同時,經營手作網店 itchyichi 的她,有日收到來自香港客人的訂單,於是設計一款 6.12 日曆手繪布袋,圖中畫了一隻「連登豬」,配上「宜」和「忌」。產品至今一直有售,亦設計成杯墊款式,在上月舉辦的香港人市集中全部售罄,是記憶與遺忘的抗爭之中拒絕遺忘。


Fontane 於 2014 年移民加拿大,「經歷咗雨傘(運動),嗰時過嚟特登 delete 咗《蘋果》app,因為好唔開心,睇親啲新聞都好嬲」,自始再沒有留意香港新聞。直到 2019 年發生反送中運動,很多人在社交媒體不斷分享和轉發消息,令她日夜追看新聞直播,了解事件發生來龍去脈,「我又忍唔住 dowload 返(《蘋果》app)要追返啲新聞」。

在運動期間,有香港熟客向 Fontane 下單,希望設計一款 6.12 布袋,「佢話想做一個 6.12 嘅嘢,咁大家都知道 6.12 發生咗咩事,我諗全香港人都會記得⋯⋯係(香港)政府同我哋講唔亂用武力,最後佢哋講大話,連記者都射,市民又打,覺得好失望同好嬲」。在構思設計時,她靈機一觸參考傳統手撕日曆,「記得嗰年係豬年,所以將連豬擺埋係日曆」,旁邊寫上「宜罷工、抗爭、報仇、發聲;忌吃喝玩樂、返工、返學、搭黨鐵」。

Fontane 稱,未來除了會設計香港懷舊系列手作外,6.12 的手作亦會繼續出售。(張凡 攝)

袋上圖案全由人手繪畫,「真跡係畫係帆布上面,要花好多時間」,客人收到成品後十分滿意。她後來用電腦將圖案掃描,打印後用人手將圖案熨上布,除了布袋,還設計成杯墊。對於身處自由國家的她不擔心作品會被極權盯上,「我喺一個咁自由嘅國家,唔係都要管我做嘢呀?(驚唔驚畀人標籤或者話煽動?)我覺得唔應該,如果有人講啲咁嘅嘢,唔洗理佢,因為我喺加拿大」。反而問客人在港使用該布袋會否怕有風險,豈料對方霸氣回應「唔畀咩?我生日嚟㗎喎」。

Fontane 說﹐在帆布作畫太花時間,於是利用電腦將圖案掃描,打印後便人手將圖案熨在布袋上,所以每個布袋都是獨一無二。(張凡 攝)

Fontane 上月在香港人市集擺檔,出售 6.12 主題產品及香港懷舊杯墊,包括霓虹燈、飛行棋、舊式階磚等花紋圖案,結果全部售罄,其後有客人即場預購。回想市集當日,她遇到不少剛來的港人,「覺得好開心,有人讚話杯墊好靚呀」。臨完場執拾時,有人喊口號,然後全場都一齊喊,令她十分感動,「我一直都好渴望有一個香港主題嘅市集,呢度(過去)有德國人、日本人市集,就係冇香港人市集,依家真係成真啦」。7 月初,她亦會在列治文(Richmond)一個迷你香港人市集內擺檔。

她於 2013 年創立 itchyichi,主打香港懷舊特色手繪袋。店名中「itchy」是指「手痕」,「ichi」是日文「第一」的意思,加起來是「手作第一」。至於 itchyichi 的標誌是一盞「雞蛋燈」,「細個跟工人姐姐去街市買餸,成日周圍望,見到街市啲(紅色)燈,覺得好靚」,由她設計的第一個香港懷舊系列是一個街市燈的布袋。80 後的她坦言,鍾情 80 年代起的香港,「因為樣樣嘢都好有色彩,無論係衫、街上招牌設計,全部都好有心機去做,依家出去睇衫樣樣都一式一樣,手工又唔係好多,好悶,我想做返啲獨一無二嘅嘢,保留住香港靚嘅色彩」。

除了布袋、杯墊等手作,Fontane 亦會用皮革和布製作散紙包,有不同的設計。(張凡 攝)

自小喜歡畫畫和美術的她,成長路上並未有跟從自己意願修讀設計,「個個都話讀設計冇用㗎,賺唔到錢,所以畀人講咗去讀酒店」,畢業後做過酒店、髮型屋等,但始終感覺不是自己喜歡。直至 21、22 歲那年,「由細到大都鍾意 DIY,有次爸爸話有條牛仔褲唔要,覺得咁嘥,於是剪咗褲後面兩個褲袋,用針線聯成一個散子袋,聯咗 5 至 6 個鐘,聯針聯到手都痛」,笑說當時只是單憑中學上針黹堂的記憶。成品雖然沒有再保留,但此後決心買衣車打開縫紉手作之路,「之後愈買愈大部,愈買愈專業」。她現時工作室是家中一間小房間,麻雀雖小,但五臟俱全,所有作品都全憑一部二手專業衣車,一針一線製作出來。

這部衣車是她移加後購買,是一部二手的工業用衣車,不少作品都由它創造出來。(張凡 攝)
itchychi 選用的懷舊布料來自香港,Fontane 說:「係近年先多咗呢啲布出嚟,喺香港叫我爸媽寄過嚟」。(張凡 攝)

未有受過專業訓練的她,憑天生獨有觸覺和美感,創作出一件又一件手作藝術品。除了鍾情香港懷舊設計,她亦熱愛日本文化,會設計和服風外套,「真係好鍾意日本,香港人都鍾意日本」。她說,未來設計會以懷舊香港為主,以及一向受歡迎的拼布袋,至於其他有關反送中運動主題手作,則仍在構思之中,「我唔想人哋覺得我食人血饅頭」,但會一直售賣 6.12 產品。

itchyichi 的拼布袋亦受客人歡迎,Fontane 說每個拼布袋拼砌不一,而且要找到合適的布料,所以每個都是不同。(張凡 攝)

在溫哥華生活了 8 年的 Fontane 說,itchyichi 一直是其副業,「發現呢度客群同香港好唔同,加拿大人西化啲,著重耐性同實用性,啲嘢爛咗先換,唔似香港人貪新鮮,鍾意成日換款,轉頭又買個袋」。隨著近年多了港人移加,其 Instagram 帳戶亦增加不少香港人追蹤。她笑說,希望他日可以全職投入 itchyichi,惟現時收入暫時未能支撐生活,「我有另一份工作,係工廠度車嘢,佢哋教識我好多嘢」。

因上一段感情而移民到溫哥華的她,兩年前因政見與對方分開。她說,那些年過得很不快樂,原本在港有很多朋友,但移加後因另一半影響,令其生活圈子變得好狹窄,沒有擴闊圈子和認識新朋友。她今年加入一個香港人群組,「好感動,原來我唔係冇朋友,係我冇踏出嗰步識朋友,依家好忙呀,以前就成日好得閒,係度望天打掛」。她寄語,打算或剛來加的港人心態好重要,「身邊嘅人影響得你好重要, 如果佢樣樣嘢都唔 support(支持)你,樣樣嘢都話你唔啱,係邊度生活都會覺得難」。在結束上一段感情打算回港的她,緣份讓她與現任男友相遇,並重新展開新生活,「語言、生活唔緊要,另一半支持很重要」。

上一篇文章

我和你一起主演的故事:《時代革命》

下一篇文章

移英賣禁書 共同拒遺忘 同呼吸店主阿P:在非華文世界延續下去

相關文章