社民連續收實習生 吳文遠甫出獄即行動 在新香港中盡做

《港區國安法》實施第二年,香港的公民社會幾乎徹底潰散,但社民連仍然堅持繼續行動,今年將繼續公開招募夏季實習生,為組織尋找新血。社民連成員、前主席吳文遠甚至出獄翌日,就再次走到政府總部示威。吳文遠接受《同文》電話訪問時表示,自己經歷過坐牢,感受過在四面牆中「一籌莫展」的難捱,因此在新常態下更想尋找狹縫「盡做」。

「個狹縫其實你都唔知係咪狹縫嚟,可能摸下摸下,原來係深淵嚟,但係你摸咗先算囉……係好悲吓,但都係冇計。」

吳文遠因參與 2019 年 10 月的兩宗未經批准集結,而在去年被判入獄 14 個月。在他坐監的日子,香港的環境一日比一日惡劣,職工盟、教協、支聯會輪住解散,《蘋果》、《立場》和《眾新聞》等媒體亦一個接一個倒下,大批民主派人士、新聞工作者被捕,甚至被控以《國安法》,被無了期還押。

不過,這些消息似乎未有消磨他的意志。吳文遠在今年 4 月 30 日刑滿出獄,翌日勞動節,他又立刻穿上比卡超 T-shirt,和黨友一起走到政府總部示威,4 個人舉行 5.1 遊行。

吳文遠記得,在獄中的他,全靠電視機的無綫新聞,片面地接收一個個壞消息:「坐監最痛苦,除咗啲嘢食難食之外,其實真係你見住啲事情發生,你只可以望住埲牆,冇嘢實質可以做到。」

這樣的情況他在 2019 年的時候已經歷過一次。那年他在 6 月 13 日入獄:「總之(運動)最高峰期 6 月至 7 月我坐緊監呀嘛,望住個電視機、望住你哋,咪喺裡面咬手指…… 其實最痛苦係咁樣。」

「咁當然而家個環境唔同嗰陣時,但都係㗎,你見到好多好荒謬嘅事情發生,你連鬧一句嘅能力都冇,唔好話做其他嘢…… 你既然重獲『自由』,咁有得畀你做,咪做多啲囉。」

社民連過去每年都會舉辦暑期實習計劃,招募年輕人幫手搞 7.1 遊行、搞街站、甚至參與助選,吳文遠坦言,如今這些實戰經驗不少已經「冇得做」或「做唔到」,但今年社民連仍堅持舉行實習計劃,只想貫徹「有幾多做幾多」的精神。

「年輕人係好奇,對呢個社會有興趣、有抱負。如果我哋公民社會嘅團體全部銷聲匿跡,或者冇機會畀佢哋認識嘅話,咁啲大學生 internship,就只可以一係揀去民建聯、一係揀政府、一係揀銀行。」

「我都明白,甚至乎有啲年輕人都擔心,喺社民連做暑期工有危險。就係喺呢個充斥住恐懼同壓迫嘅環境底下,我哋希望可以透過呢啲嘗試,畀人覺得,原來我哋都仲有空間,仲有嘢可以做到。其實係好簡單嘅要求。」

自 2008 年加入社民連,吳文遠十多年來已無數次被捕、受罰:由最初罰款了事,到守行為,到後來判刑以星期、以月甚至以年計,每次的代價都越來越沉重。記者問,他預計自己現時最多可以承受幾大後果?

「無㗎……未去到嗰刻你係唔會知。你見我好似好逍遙,坐一年半載好濕碎姐,但我未試過面對 35+(初選案)嗰 40 幾個,係無了期,冇日子,同埋佢哋家人受嘅苦,我未面對過,真係答唔到。」

「如果國安法嚟到我嗰陣,我可能崩潰呢?又或者我嘻嘻哈哈,同佢講一聲『屌你』,咁就過咗去呢?唔知㗎。」

上一篇文章

芬蘭、瑞典申報加入北約 普京反應「非常冷靜」 不提軍事威脅

下一篇文章

壹傳媒大樓欺詐案 營運總裁周達權任控方證人作供

相關文章